SRT10 Forum banner

1 - 20 of 35 Posts

·
Registered
Joined
·
57 Posts
Discussion Starter #1






Just giving yall the heads up these are coming out soon. I know those Chrome 22's are damn heavy. A set of these (18-20", whatever fits around the calipers) and some slicks should get yall in the 12's easily.

If anyone want's to sell your stock wheels let me know. :D
 

·
Registered
Joined
·
7 Posts
Does anyone know how much the stock 22's weigh?
 

·
Registered
Joined
·
80 Posts
!!! Omg, that pretty much the wheel I've been looking for a year now. Will the bolt pattern fit a regular 1500 ram?
 

·
Registered
Joined
·
57 Posts
Discussion Starter #4
Toe said:
!!! Omg, that pretty much the wheel I've been looking for a year now. Will the bolt pattern fit a regular 1500 ram?
Your ram is 5 lug hub, but it says they're available in different bolt patterns, so you should be in luck.
 

·
Banned
Joined
·
582 Posts
the srt-10 wheels are forged, polished aluminum, not chrome.
 

·
Banned
Joined
·
582 Posts
i wonder what widths they come in? i'd like to put 345/40's on the rear like the viper, i found some 325/40/22's, which i'll put on the rear right away!
 

·
Registered
Joined
·
156 Posts
well the average weight of aftermarket 22's are 40-45lbs each just on the rim. These look nice I wonder how much they will be? I'd like to put some on my ram.
 

·
Registered
Joined
·
90 Posts
MoparREVolution said:






Just giving yall the heads up these are coming out soon. I know those Chrome 22's are damn heavy. A set of these (18-20", whatever fits around the calipers) and some slicks should get yall in the 12's easily.

If anyone want's to sell your stock wheels let me know. :D
I can't see the pics can you send me a link?
 

·
Registered
Joined
·
80 Posts

·
Registered
Joined
·
61 Posts
Wheels

Budmonkee said:
Does anyone know how much the stock 22's weigh?
Our SRT-10 22" wheels weigh 78 lbs. a piece. BTW, my rear left wheel was defective and caused vibration around 75-80 mph. Dealer did the whole high-speed tire balancing act, but couldn't fix it. They ordered a new wheel 2 mos. ago but none are available. Now SRT wants the wheel back to do a runout on it. The truck has been sitting at the dealer for 2 weeks now. Anyone else experience this?
 

·
Registered
Joined
·
974 Posts
Ouch ! sorry to hear that. 1400 miles on mine no problems yet (knock,knock)
 

·
Registered
Joined
·
2,911 Posts
Had mine in for rebalancing. One wheel needed alot of weight to get it right. But it seem to be just fine at speed.
 

·
Registered
Joined
·
1,024 Posts
COILED said:
Our SRT-10 22" wheels weigh 78 lbs. a piece. BTW, my rear left wheel was defective and caused vibration around 75-80 mph. Dealer did the whole high-speed tire balancing act, but couldn't fix it. They ordered a new wheel 2 mos. ago but none are available. Now SRT wants the wheel back to do a runout on it. The truck has been sitting at the dealer for 2 weeks now. Anyone else experience this?
Red one came with a bent rim. Still waiting 2 months later for it. Silver had 3 bad tires (Truck came from Texas, don't know what that means). Black had 1 defective tire. All got fixed, still waiting on the rim.

Craig
 

·
Registered
Joined
·
80 Posts
The rim itself weighs 78lbs or is does that include the tire on it? If so, dam the regular 20's on a ram weigh 86lbs each, rim and tire.
 

·
Registered
Joined
·
80 Posts
Dam lol, I could go up to the 22's and lose weight on my tires giving me a better ET. Good to hear they didn't cut corners and make them heavy like the 20's on mine.
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
It wont show me the pics

Hey everyone. The pics wont come up on my computer. I have cable and it should work but it shows the little white paper with the red x on it. ANyone know how i can get it to show me the pics.
 

·
Registered
Joined
·
50 Posts
Just because the stock 22's are 78 pounds and the stock Ram 20's are more (mine were 82 pounds with the 275/55/20s), doesn't mean they will be quicker in the 1/4 mile. The weights are close which is great that the 22's don't weigh any more then the 20's even less, but the majority of the weight is further away from the hub. Given 3 wheel/tire combos of equal weight and same overall tire diameter, the smallest rim will give the best times because the bulk of the weight is in the horizontal part of the rim.

Now consider that there are aftermarket 20's for $200 each that will drop amost 20 pounds off each corner, and the 17's and 18's are even less, and tighter to the hub. I bet there is more then .3 sec in the 1/4 mile by dropping the 22's in favor of rotary forged 18" Centerlines (something like 19 pounds per rim and under $200 each). I picked up .3 sec just by going form heavy factory 20's to heavy factory 17's on my Hemi, I can't wait to try some light weight 17's and good tires.
 
1 - 20 of 35 Posts
Top